Söker du efter nya innovativa sätt att vässa din kommunikation mot kund? Då vill du inte missa vårt Insight webbinarie med svenska reseföretaget Apollo.
Under webbinariet berättar vi hur du lätt kan applicera rätt tonalitet i din kommunikation med hjälp av integrationen mellan Mosaic™ segmenten och kommunikationsmodellen SOL. Något som hjälpt Apollo uppnå en anmärkningsvärd ökning på hela 30% i Click-Through Rate (CTR).
Många företag har redan förstått mervärdet i att differentiera sin kommunikation. Man anpassar innehållet enligt mottagarens livsstil, behov och preferenser. Vad som är unikt med kommunikationsmodellen SOL är att den även tar i beaktan kommunikationens tonalitet.
Under webbinariet får du ta del av hur det nya arbetssättet med SOL modellen sjösattes internt hos Apollo Resor med hjälp av olika utbildningar, samt hur tonaliten applicerades i kommunikationen och reslutaten det gav. Oavsett om du har arbetat med Mosaic™-data tidigare eller är nyfiken på att utnyttja kommunikationsmodeller som SOL, lovar detta webbinarium att vara insiktsfullt och handlingsbart.
Med oss har vi Emma Asplund (Marketing Lead) och Lana Rosén (Customer Insight Lead) från Apollo Resor, vår egen Magnus Rimsby (Insight Director) samt SOL modellens skapare Johan Zälle (kommunikationsstrateg) och Alf Galfvensjö (beteendevetare) från dX9.
Under morgonen får du även höra Markus Jürss, CEO på InsightOne, berätta om olika sätt man kan dra nytta av externt data i arbetet kring att nå och aktivt engagera målgruppen. Webbinariet leds i vanlig ordning av fantastiska Anna Bellman.
Missa inte chansen att få värdefulla insikter och nya idéer i hur du kan skapa en smartare kommunikationsstrategi!
Apollo Resor är ett svenskt reseföretag som grundades 1983. De erbjuder ett brett utbud av resor och paketresor till olika destinationer över hela världen, inklusive sol- och badresor, stadsresor, kryssningar, skidresor och äventyrsresor. Apollo är en del av den nordiska resekoncernen DER Touristik Nordic.
Emma Asplund
CRM Marketing Lead
Lana Rosén
Customer Insight Lead
dX9 – Med utgångspunkt i praktisk tillämpning och väletablerad forskning inom beteendevetenskap, marknadsföring och kommunikation har dX9 under drygt 20 år utvecklat det som slutligen blev SOL-modellen. När du vet vilket budskap du vill nå ut med och vilka kundgrupper du vill nå finns nu SOL, som i kombination med Mosaic™ visar hur ditt budskap enkelt kan differentieras för att nå dina kunders ”sweet spot” och ge bättre resultat.
Johan Zälle
Kommunikationsstrateg
Alf Galvensjö
Beteendevetare
InsightOne – InsightOne är ett nordiskt företag som specialiserar sig inom dataanalys och kundinsikter. Vi erbjuder lösningar inom områden som marknadsföring, försäljning och affärsutveckling genom att tillhandahålla konsumentdata och analyser av konsumentbeteenden, marknadssegmentering och andra insikter baserade på data.
Magnus Rimsby
Insight Director
Markus Jürss
CEO
Anna Bellman
Moderator
Intresserad av att veta mer om vad InsightOne kan tillföra för data och kundinsikter inför era marknadsföringsbeslut? Kontakta oss så berättar vi mer.