Brain lanseras – ny tjänst för smart data

Nu är Brain lanserad! Vi har tillsammans med MktMedia utvecklat målgruppstjänsten Brain Data Market vars målgruppsstyrning gör det möjligt för annonsörer att rikta sin digitala kommunikation mot specifika målgrupper. Tjänsten kombinerar onlinedata om användare med uppgifter från offentliga register såsom inkomst, boende och bilägande. Genom kombinationen av online- och offlinedata möjliggörs en träffsäker målgruppsstyrning av digitala annonser.

– I dagens snabbrörliga mediavärld, blir det allt mer viktigt för etablerade mediekoncerner att kunna erbjuda annonsörer målgruppsstyrd datastyrning, eftersom sökbolag och sociala forum tar marknadsandelar även på lokal nivå. Tjänsten bygger på insikten att precision slår volym. Med Brain kan vi erbjuda en svårslagen precision för våra kunder, genom kombinationen av onlinedata och offlinedata, säger Hanna Konyi, vd för Mktmedia.

– Öppenhet och transparens är ledord inom projektet, vilket gynnar såväl annonsköpare som dataleverantörer. Dessutom får mediekonsumenten mer relevant marknadsinformation i slutändan, säger Hanna Konyi.

Målgrupperna finns köpbara på Bidtheatre, Adform, och Delta Projects för de som arbetar direkt i dessa plattformar, eller via mediebyråer och trading desks som är kopplade mot dessa plattformar. Mktmedia har även säljpartners som gör affärer med direktkunder.

Alla användare i Brain Data Market är anonymiserade med hänsyn till personlig integritet och gällande regler och riktlinjer från Datainspektionen och EU.

Läs mer om tjänsten på www.braindatamarket.com
Pressmeddelande

 
 
 
 
no en

InsightOne Nordic AB 2024 | Cookie Policy