InsightExpo 2018 recap

Insikt och data i en föränderlig värld

I slutet av november gick årets InsightExpo av stapeln. Kul att se så många av er på eventet! Det var en inspirerande halvdag fylld med insikter om våra allt mer datadrivna liv. Om hur data och ny teknologi hjälper oss med relevans i kommunikation och att utveckla ännu smartare marknadsföring i framtiden.

Vi ordnar InsightExpo årligen för att kunna inspirera till bättre marknadsföring med hjälp av kundinsikt och data. Datadrivna insikter hjälper oss förstå olika kommunikativa målgrupper och förutspå deras beteenden, vilket i sin tur skapar nya förutsättningar för smartare marknadsföring och möjligheten till kommunikativ relevans i dagens hyperuppkopplade värld.

Under förmiddagen fick vi lyssna till följande ämnen: Lycka, data, mening – Konsumenten 2030 (Ann-Katrin Tottie / ICA), Hur kommer Amazon att förändra den svenska retail-marknaden? (Emma Hernell / HUI Research)Is messaging doomed again? Future & Trends 5 imperatives to succeed in the age of the mobile consumer (Andreas Schmidt Jensen / LINK Mobility), Advertising is broken – Let’s mend it (Peter Callius / KantarSifo), Att jobba med smart data i 360 graders perspektiv (Markus Jürss & Johan Lundin, InsightOne) och Kommunikation i ilskans tid (David Orlic / KOMM).

Ett stort tack till årets Expo talare!

Markus Jürss, Sverige Chef på InsightOne, öppnade inspirationsdagen tillsammans med moderator Johnny Sundin.

Ann-Katrin Tottie från ICA berättade om deras framtidsrapport om ”Konsumenten 2030”

Emma Hernell från HUI Research berättade om vad vi kan vänta oss vid Amazons inträde på den svenska marknaden.

Andreas Schmidt Jensen från LINK Mobility berättade om hur mobil intelligens och integrerade multichannel messaging-plattformar skapar möjligheter för rikare och mer relevanta dialoger med stöd av AI, chattrobotar, konversationsgränssnitt och kognitiv inlärningsteknik.

InsightOnes egna Markus Jürss och Johan Lundin berättade om hur man kan jobba med smart data i 360 graders perspektiv.

Peter Callius från KantarSifo berättade om hur de jobbar med Bespoke Segments för att reparera dagens trasiga annonsering.

David Orlic från KOMM berättade om kommunikation i ilskans tid.

 
 
 
 
no en

InsightOne Nordic AB 2024 | Cookie Policy