Insikt och data i en föränderlig värld
I slutet av november gick årets InsightExpo av stapeln. Kul att se så många av er på eventet! Det var en inspirerande halvdag fylld med insikter om våra allt mer datadrivna liv. Om hur data och ny teknologi hjälper oss med relevans i kommunikation och att utveckla ännu smartare marknadsföring i framtiden.
Vi ordnar InsightExpo årligen för att kunna inspirera till bättre marknadsföring med hjälp av kundinsikt och data. Datadrivna insikter hjälper oss förstå olika kommunikativa målgrupper och förutspå deras beteenden, vilket i sin tur skapar nya förutsättningar för smartare marknadsföring och möjligheten till kommunikativ relevans i dagens hyperuppkopplade värld.
Under förmiddagen fick vi lyssna till följande ämnen: Lycka, data, mening – Konsumenten 2030 (Ann-Katrin Tottie / ICA), Hur kommer Amazon att förändra den svenska retail-marknaden? (Emma Hernell / HUI Research), Is messaging doomed again? Future & Trends – 5 imperatives to succeed in the age of the mobile consumer (Andreas Schmidt Jensen / LINK Mobility), Advertising is broken – Let’s mend it (Peter Callius / KantarSifo), Att jobba med smart data i 360 graders perspektiv (Markus Jürss & Johan Lundin, InsightOne) och Kommunikation i ilskans tid (David Orlic / KOMM).
Ett stort tack till årets Expo talare!