API lösning
Löpande uppdateringar av kvalitetsdata.
Evaluera och sortera dina kunder i realtid med friheten att köpa data i stunden du behöver den. Med vår API lösning kan du automatiserat addera extern data till din kunddata i realtid. Tjänsten ger dig möjligheten att i realtid evaluera och sortera dina kunder för att kunna kommunicera relevant innehåll i stunden. Data leveras på begäran, vilket ger dig friheten att köpa data då du behöver det.
Adderbar data
Familjeförhållande
Livsstil & intressen
Barn i hushållet
Bilinnehav
Ekonomi
Boendetyp
Hur fungerar ett API?
Steg 1
Befintlig eller potentiell kund initierar kontakt och uppger personuppgifter.
Steg 2
Du skickar in nedanstående personuppgift:
* Adress
Steg 3
Vårt API klär på din kundinformation med begärd data och skickar den berikade kunddatan tillbaka till dig.
Steg 4
Nu kan du automatiserat fatta smartare beslut kring kommunikation, erbjudande, content etc.
Steg 5
Din kommunikation till kunder och prospekt är mer relevant med ökad affärsnytta och konverteringsgrad.
Vad kan API lösningen användas till?
API lösningen kan användas på många olika sätt och formas efter dina behov. Nedan hittar du några exempel.
Potentiell kund
Du säljer bilar.
Du har nyss lanserat en ny premiumbil. Du vill rikta dig till en grupp som du tror har möjlighet och intresse att köpa bilen. Via din hemsida kan potentiella kunder ansöka om att få provköra bilen genom att fylla i sina uppgifter. Uppgifterna skickas till vårt API som i realtid adderar extern data för att säkerställa rätt prospektprofil.
Ny kund
Du säljer kläder.
Din nyblivna kund har precis registrerat sig i samband med sitt första köp via din Webshop. I samband med köpet skickas kundens adress automatiskt till API lösningen som efter databerikning visar att personen bor i ett hushåll med två vuxna och barn. Välkomstmailet anpassas med erbjudanden som passar ett hushåll med den profilen. Samtidigt berikar du din egen kunddatabas med denna information så att kunden direkt, även med mycket knapp transaktionshistorik, kan få mer relevanta utskick.
Befintlig kund
Du säljer försäkringar.
En befintlig kund ringer din kundtjänst för att säga upp sin hemförsäkring. Med hjälp av vårt API vet kundtjänsten genast att personen i fråga bor i ett singelhushåll, äger sitt boende samt en bil. Kundtjänsten erbjuder ett fördelaktigare hemförsäkringspaket i kombination med en bilförsäkring i syfte att behålla kunden.