Insight webbinarie

Inspiration och matnyttiga tips.

Insight är ett webbinarium för dig som jobbar med marknadsföring, CRM eller konsumentinsikt på B2C-företag eller byrå. Hör våra kunder berätta om hur de jobbar med data och segmentering för att få till smartare marknadsföring. Webbinarierna ger dig ovärderliga tips om hur du kan ta er marknadsföring till nästa nivå.

Apollos resa till 30% ökad CTR

Under webbinariet får du höra Emma Asplund, Marketing Lead och Lana Rosén, Customer Insight Lead, från Apollo Resor berättar hur de applicerat rätt tonalitet i sin kommunikation med hjälp av integrationen mellan Mosaic™ segmenten och kommunikationsmodellen SOL.

Något som hjälpt Apollo uppnå en anmärkningsvärd ökning på hela 30% i Click-Through Rate (CTR).

Lönsam rekrytering av nya givare för Hjärnfonden

Under webbinariet får du höra Oskar Peterson, Project Manager Fundraising på Hjärnfonden, berätta om hur de jobbar med kundinsikt och data för att framgångsrikt rekrytera nya lönsamma givare via postala utskick. Ett arbete som resulterat i en 25% ökning av nya givare i givardatabasen.

Under webbinariet berättar Oskar om insiktsarbetet som gjorts för att lära känna de befintliga givarna, för att sedan effektivt kunna hitta och nå ut till rätt nya givare på marknaden. Han delar med sig av sin erfarenhet och kunskap kring optimering av postala utskick samt hur det går att kombinera med andra mediakanaler som tex. Facebook.

Kundinsikt för Smarteyes, Krall Entertainment, Gröna Lund och Intersport

Under webbinariet får du höra Sofia Bergström, CRM Manager på Smarteyes, dela med sig av hur hon med hjälp av segmentering och Mosaic™ fått fram fördjupade kundinsikter på flera olika företag, inom olika branscher, under sina år som både CRM konsult och anställd.

Insikterna har använts på olika sätt i organisationerna och gett bra underlag för att fatta beslut kring så väl marknadsföring som produktutbud. Insteget har varit litet i samtliga fall, men resultaten har varit tydliga och har på kort tid lett till ökad effektivitet, förbättrad träffsäkerhet och värdefull kundutveckling.

Agerbar segmentering för NetonNet

Under webbinariet får du höra Mikael Ekensteen, CRM och Daniel Almgren, Brand Manager på NetOnNet, berätta om hur de med hjälp av agerbar segmentering och Mosaic™ har skiftat fokus från produkt till kund för att stärka affär och varumärke på prioriterade målgrupper med noggrann uppföljning över tid.

NetOnNet visar på vikten av att omsätta insikter till värde som en av de viktigaste vägarna att gå för att uppnå lönsam tillväxt och ett starkt varumärke.

Smart prospektering för Rusta

Under webbinariet får du höra Alexander Stenvall, Head of Digital and Customer Insights på Rusta, berätta hur de idag använder AI/Machine Learning och extern data för att förbättra sin prospektering.

Med hjälp av Mosaic™ har man hittat ett framgångsrecept som tagit kampanjarbetet till en ny nivå med ökad träffsäkerhet och ROAS (Return on Ad Spend). En investering som betalat sig tillbaka på 2 månader.

Marknadssegmentering för Elgiganten

Under webbinariet får du höra Andreas Einesson, Nordic CRM & Loyalty Manager på Elkjøp Nordic, berätta hur Elgiganten lyft sin kundkommunikation med hjälp av datadrivna kundinsikter och extern data från InsightOne. Hur ska man kombinera olika datapunkter för att skapa värde for en nordisk organisation samtidigt som man värdesätter kundupplevelsen?

Genom att använda Mosaic™ i sin pan-nordiska segmentering har man tagit kommunikationen till en ny nivå. 

En segmenteringsdriven organisation för Resurs Bank

Under webbinariet får du höra Louise Olsson, Transformation Lead på Resurs Bank, berätta om hur de med hjälp av segmentering och Mosaic™ har skiftat fokus från produkt till kund för att stärka både affär och varumärke. Louise tar med dig på förändringsresan de gjort mot ett mer kundorienterat företag med mantrat “Banken som vet hur det känns”. Ett förhållningssätt som spänner hela vägen från vision, mission och strategi till arbetssätt och stödsystem. Att känna sina kunder för att kunna skapa ett starkt varumärke och uppnå lönsam tillväxt är målet. Men hur får man med sig alla i organisationen?

Mosaic™ är världens ledande datadrivna konsumentklassificering som målar upp en tydlig bild av dina kunder på hushållsnivå. Konsumentklassificeringen är landsspecifik och finns tillgänglig i alla nordiska länder samt i över 30 länder globalt.

no en

InsightOne Nordic AB 2025 | Cookie Policy