Insight webbinar

Inspiration och matnyttiga tips.

Insight är ett webbinarium för dig som jobbar med marknadsföring, CRM eller konsumentinsikt på B2C-företag eller byrå. Hör våra kunder berätta om hur de jobbar med data och segmentering för att få till smartare marknadsföring. Webbinarierna ger dig ovärderliga tips om hur du kan ta er marknadsföring till nästa nivå.

Kundinsikt för Smarteyes, Krall Entertainment, Gröna Lund och Intersport

Under webbinariet får du höra Sofia Bergström, CRM Manager på Smarteyes, dela med sig av hur hon med hjälp av segmentering och Mosaic™ fått fram fördjupade kundinsikter på flera olika företag, inom olika branscher, under sina år som både CRM konsult och anställd. Insikterna har använts på olika sätt i organisationerna och gett bra underlag för att fatta beslut kring så väl marknadsföring som produktutbud. Insteget har varit litet i samtliga fall, men resultaten har varit tydliga och har på kort tid lett till ökad effektivitet, förbättrad träffsäkerhet och värdefull kundutveckling.

Agerbar segmentering för NetonNet

Under webbinariet får du höra Mikael Ekensteen, CRM och Daniel Almgren, Brand Manager på NetOnNet, berätta om hur de med hjälp av agerbar segmentering och Mosaic™ har skiftat fokus från produkt till kund för att stärka affär och varumärke på prioriterade målgrupper med noggrann uppföljning över tid. NetOnNet visar på vikten av att omsätta insikter till värde som en av de viktigaste vägarna att gå för att uppnå lönsam tillväxt och ett starkt varumärke.

Smart prospektering för Rusta

Under webbinariet får du höra Alexander Stenvall, Head of Digital and Customer Insights på Rusta, berätta hur de idag använder AI/Machine Learning och extern data för att förbättra sin prospektering. Med hjälp av Mosaic™ har man hittat ett framgångsrecept som tagit kampanjarbetet till en ny nivå med ökad träffsäkerhet och ROAS (Return on Ad Spend).

Marknadssegmentering för Elgiganten

Under webbinariet får du höra Andreas Einesson, Nordic CRM & Loyalty Manager på Elkjøp Nordic, berätta hur Elgiganten lyft sin kundkommunikation med hjälp av datadrivna kundinsikter och extern data från InsightOne. Hur ska man kombinera olika datapunkter för att skapa värde for en nordisk organisation samtidigt som man värdesätter kundupplevelsen?Genom att använda Mosaic™ i sin pan-nordiska segmentering har man tagit kommunikationen till en ny nivå. 

En segmenteringsdriven organisation för Resurs Bank

Under webbinariet får du höra Louise Olsson, Transformation Lead på Resurs Bank, berätta om hur de med hjälp av segmentering och Mosaic™ har skiftat fokus från produkt till kund för att stärka både affär och varumärke. Louise tar med dig på förändringsresan de gjort mot ett mer kundorienterat företag med mantrat “Banken som vet hur det känns”. Ett förhållningssätt som spänner hela vägen från vision, mission och strategi till arbetssätt och stödsystem. Att känna sina kunder för att kunna skapa ett starkt varumärke och uppnå lönsam tillväxt är målet. Men hur får man med sig alla i organisationen?

Missa inte kommande webbinarier.

Följ oss på LinkedIn eller prenumerera på vårt nyhetsbrev, så är du bland de första att få veta om nya Insight avsnitt.

Mosaic™ är världens ledande datadrivna konsumentklassificering som målar upp en tydlig bild av dina kunder på hushållsnivå. Konsumentklassificeringen är landsspecifik och finns tillgänglig i alla nordiska länder samt i över 30 länder globalt.

no en

InsightOne Nordic AB 2024 | Cookie Policy