
Om oss
Vi älskar data.
Vi är data- och analysexperter som hjälper B2C företag att bli mer effektiva i sin marknadsföring genom datadrivna kund- och marknadsinsikter.
Vårt data och våra skarpa kundinsikter kopplar ihop det strategiska och operativa målgruppsarbetet. På så sätt kan våra kunder arbeta smartare med träffsäker kommunikation, målmedvetet varumärkesarbete och bättre användning av marknadsföringsbudgeten.
Vi jobbar med allt från stora till små B2C företag och organisationer, bl.a. från finans-, detaljhandel, försäkring-, fastighet- och telekombranschen. Gemensamt för dem alla är att de har ambitionen att jobba smart med sitt kunddata och sin marknadsföring.


Marketing heroes are born from insight
Gissningsleken är över. Konsumenterna förtjänar relevant kommunikation och vi vill skapa en bättre framtid där det är möjligt. Vår mission är att skapa marknadsföringshjältar genom datadrivna kundinsikter.

“Berikad kunddata är den kreativa marknadshjärnans bästa vän. Vi levererar data och kundinsikter av högsta kvalitet som hjälper marknadsförare bygga lönsamma varumärken smart. Vårt tillgängliggörande av data kortar tiden och arbetet för marknadsförarna – från briljant idé till test och riktig nytta.”
— Markus Jürss, Country Director Sverige, InsightOne



















Vi stödjer Hjärnfonden
Mer än var tredje svensk drabbas någon gång av en hjärnsjukdom. Därför är vi stolta att kunna bidra till forskning i kampen mot dessa allvarliga sjukdomar.
Var med och stötta Hjärnfonden du med, genom att bli månadsgivare. Tillsammans hjälper vi utvecklingen framåt för unga som gamla mot ett friskare liv.


Jobba hos oss
Har du ett brinnande intresse för konsumentinsikt och data? Ett öga för de nyaste trenderna inom marknadsföring och en nyfikenhet för det okända? Ja men då ska du höra av dig till oss.
Skicka en öppen ansökan till: karriar@insightone.se
Lediga jobb
Inga lediga tjänster just nu.

”Företag som arbetar insiktsdrivet har en årlig tillväxt på 30%, och presterar 8x bättre än det globala snittet. För att bli insiktsdrivna behövs data.”
– Forrester report