Om oss

Om oss

Vi älskar data.

Vi är ett gäng datanördar som hjälper B2C företag att bli mer effektiva genom datadrivna kund- och marknadsinsikter. En större förståelse för konsumenter och marknaden ger möjligheten till relevanta erbjudanden och anpassad kommunikation i alla aspekter av kundens livscykel.

Marketing Heroes are Born From Insight

Vår mission är att göra marknadsförare till företagshjältar genom datadrivna kundinsikter.

Vi kopplar ihop ditt strategiska och operativa målgruppsarbete för träffsäker kommunikation, målmedvetet varumärkesarbete samt smartare användning av marknadsföringsbudgeten.

Kundreferenser

Vi jobbar med allt från stora till små B2C företag och organisationer, bl.a. från finans-, detaljhandel, försäkring-, fastighet- och telekombranschen.

Gemensamt för dem alla är att de har ambitionen att jobba smart med sitt kunddata och sin marknadsföring.

Läs mer om vad vi gjort för några av dem.

"Med hjälp av Mosaic data har vi på Apotek Hjärtat kunnat förfina både våra riktade erbjudanden, men även vårt sortiment i våra apotek. Det har också hjälpt oss till att bli en än mer insiktsdriven organisation."
Josefine Linglöf, CRM Chef
”Resultatet av en framgångsrik segmentering innebär inte bara kampanjresultat, det ger också en mer insiktsfull organisation.”
Mattias Andersson, Analyschef
”InsightOne’s analyser har gett oss viktiga insikter vid vårt etableringsarbete.”
Christian Mannerstråle, Nordisk bygg- och etableringschef
”Genom att implementera Mosaic™ som ett verktyg för analys och segmentering hos oss internt har vi kunnat vara mer specifika när vi upphandlat kommunikationstjänster från till exempel mediebyrå och ODR-distributör.”
Kenneth Kajander, Verksamhetsanalytiker
”Mosaic™ livsstilsklassificering har hjälpt oss med kunskap om var flera grupper som är svåra att nå är koncentrerade. Att vi når dessa grupper är viktigt i ett demokratiskt perspektiv.”
Johan Lidmark, Chef enheten för demokratiutveckling
"Som en av Sveriges största sajter har hitta.se förflyttat sig från ”telefonkatalog” till spännande och relevant innehåll baserat på livsstilsdata. Tack vare InsightOne har vi kunnat ge konsumenterna en ännu mer intressant bild av Sverige."
Richard Bergman, COO

“Berikad kunddata är den kreativa marknadshjärnans bästa vän.

Vi levererar GDPR-säkert data och kundinsikter av högsta kvalitet som hjälper marknadsförare bygga lönsamma varumärken smart. Vårt tillgängliggörande av data kortar tiden och arbetet för marknadsförarna – från briljant idé till test och riktig kommunikation.”

— Markus Jürss, Country Director Sverige

Jobba hos oss

Har du ett brinnande intresse för konsumentinsikt och data? Ett öga för de nyaste trenderna inom marknadsföring och en nyfikenhet för det okända?

Ja men då skall du höra av dig till oss.

Skicka en öppen ansökan till: karriar@insightone.se

Lediga jobb

Vi har inga lediga positioner för tillfället.

Följ oss

Vi stöder Barncancerfonden

Barn och cancer hör inte ihop. Vi är stolta över att kunna bidra till kampen mot barncancer.

Var med och stötta Barncancerfonden genom att bli månadsgivare. Tillsammans håller vi cancer borta från barn. 

Vi stöder Team Rynkeby

Som barnsupporter stöder vi även Team Rynkebys insamling till Barncancerfonden. Vi är stolta sponsorer av Team Rynkeby Godmorgon Stockholm 2020.

Team Rynkeby – God Morgon är en del i ett europeiskt välgörenhetsprojekt som varje år samlar in pengar till barn med cancer och deras familjer. Deltagarna är organiserade i olika lag som gemensamt cyklar ner till Paris.

”Företag som arbetar insiktsdrivet har en årlig tillväxt på 30%, och presterar 8x bättre än det globala snittet.

För att bli insiktsdrivna behövs data.”

– Forrester report

no en

InsightOne Nordic AB 2020 | Cookie Policy