Hur har Resurs Bank använt sig av segmentering och kundinsikt för att skapa ett mer kundorienterat företag?
Tema: En segmenteringsdriven organisation | När: Torsdag 14 september, kl 08.30–09.30
Vi bjuder in till webbinarium där du får du höra Louise Olsson, Transformation Lead på Resurs Bank, berätta om hur de med hjälp av segmentering och Mosaic™ har skiftat fokus från produkt till kund för att stärka både affär och varumärke. Louise tar med dig på förändringsresan de gjort mot ett mer kundorienterat företag med mantrat “Banken som vet hur det känns”. Ett förhållningssätt som spänner hela vägen från vision, mission och strategi till arbetssätt och stödsystem. Att känna sina kunder för att kunna skapa ett starkt varumärke och uppnå lönsam tillväxt är målet. Men hur får man med sig alla i organisationen?
Under morgonen får du även höra Markus Jürss, Sverigechef på InsightOne, berätta om RODI, Return on Data Investment. Vad får man egentligen ut av den investering man gör i data? Att kunna jobba med samma insikter och dataset på både operativ och strategisk nivå ligger i grunden för att kunna nå en hög RODI. Ju fler delar av organisationen som kan ta del av och jobba med datan desto bättre. Anders Litsegård, Senior Client Manager på InsightOne, hörs också i avslutande diskussion med sina egna tankar och funderingar kring arbetet som gjorts med Resurs Bank. Webbinariet leds i vanlig ordning av Anna Bellman.
Sitter du inför eller mitt i ett förändringsarbete med kunden i fokus? Det här webbinariet ger dig inspiration och matnyttiga tips på hur du får med alla i organisationen på resan.
Insight är ett webbinarium för dig som jobbar med marknadsföring, CRM eller konsumentinsikt på B2C-företag eller byrå. Webbinariet ger dig ovärderliga insikter om hur du kan ta er marknadsföring till nästa nivå.
Sändningen sker via Twebcast. Välkommen!

Louise Olsson
Transformation Lead, Resurs Bank
Louise är en effektiv förändringsledare som hjälpt Resurs Bank skifta fokus från produkt till kund. Mosaic™ har länge använts i bankens datamodellering och år 2022 fick den stor strategisk vikt iom företagets förändringsresa.

Markus Jürss
Country Director Sverige, InsightOne
Markus hjälper företag med strategiska och operativa marknadsfrågor. Fokus ligger i att leverera data och kundinsikter av högsta kvalitet som hjälper marknadsförare bygga lönsamma varumärken smart.

Anna Bellman
Moderator
Anna är en inspirerande och erfaren kommunikationsexpert. Hon brinner för samtal som vågar utmana och fördjupa. För kommunikation som leder människor till nya insikter och perspektiv.
Vid frågor kontakta: emelie@insightone.se
Intresserad av att veta mer om vad InsightOne kan tillföra för data och kundinsikter inför era marknadsföringsbeslut? Kontakta oss så berättar vi mer.