InsightOne och LINK Mobility Group har etablerat ett starkt och kompletterande partnerskap i Norden inom datalösningar och dataprodukter. Genom att underteckna ett avtal om affärssamarbete och gemensam kommunikation och försäljningsinsats ser båda parter på ett fruktbart förhållande med stor potential.
– Att samla plattformar och expertis från båda företagen gör det möjligt att utveckla och leverera bättre och mer unika datalösningar, dataprodukter och kommunikationstjänster på en ständigt föränderlig konsumentmarknad, säger Geir Olav Iversen från InsightOne om partnerskapet.
Systematiskt arbete med datainsamling och dataförbrukning gör det möjligt för kunder i olika branscher och sektorer att kommunicera mer riktat tvärs över plattformar, kanaler och publik – för att skapa en kraftfull och värdefull konvergens mellan företag och kunder på en konkurrenskraftig marknad.
Följaktligen har LINK Mobility framgångsrikt byggt en stark intelligensplattform för konsumentinsikt inom mobiltelefoni, med datadrivna beslut och riktade marknadsaktiviteter. En plattform som har kommit till förfogande med den ökande efterfrågan på att flytta från traditionella och enkla meddelanden till multi- och omnikanaluppsättningar baserade på mer omfattande konversationsmässiga gränssnitt och tjänster.
Idag hanterar LINK fler än 6,3 miljarder budskap per år. Meddelanden som innehåller fakturor, betalningar, specialerbjudanden, kuponger, kundlojalitetsprogram och annan information som paketleveranser, flygtider, banktjänster med mer.
Sådana självdrivna dataströmmar är väldigt värdefulla och utgör ett centralt lager i vår nya Mobile Intelligence-plattform och ger unika insikter om mobilbeteenden tvärs över branscher och sektorer, plattformar och publik, befintliga kunddatabaser och den allmänna marknaden, förklarar Thomas W. Köhl från LINK Mobility. Ett annat viktigt lager i vår plattform är baserat på InsightOnes klassificeringsverktyg, Mosaic™, fortsätter Thomas W. Köhl.
Mosaic är världens mest omfattande av sitt slag. Det hjälper våra kunder och partners med datainblick inom konsumentsegment, sociodemografi, livsstil, köpbeteende och värderingar, på hushållsnivå, förklarar Geir Olav Iversen från InsightOne vidare.
Partnerskapet mellan InsightOne och LINK Mobility erbjuder ett unikt informationssätt och ger djup inblick i konsument- och kundprofildata, realtidsdata, plats, beteende, inköpshistoria, behov och preferenser, vilket ger kunderna konsekvent tvärkanalskommunikation och effektiva marknadsföringsaktiviteter – som hjälp för att vinna över, behålla och utöka kundbasen. I detta avseende skapar integrationen av Mosaic™ och LINK’s Mobile Intelligence-plattform en unik mobil-klassificeringsmodell. Ett specifikt segmenteringsverktyg för mobilmarknaden, där kunderna – baserat på matchning av egna specifika kunddata och mer generella konsument- och marknadsdata – kan hjälpa dem att nå full affärspotential och skapa nya intäktsströmmar, avslutar Thomas W. Köhl.
För mer information kontakta:
Geir Olav Iversen, Managing Director & Partner
InsightOne Nordic
geir.iversen@insightone.no
Mob: +47 90188946