InsightExpo 27 November

Kl. 08.30-13.00
I slutet av november är det dags för årets InsightExpo. En halvdag fylld med insikt och inspiration.

  • – Tisdag 27 november
  • – MeetingRoom, Ahlströmergatan 20, Stockholm
  • – Ett seminarium för dig som söker inspiration, insikt och framförallt nya idéer till hur du kan arbeta med data, analys, konsumentinsikt och kommunikation för att boosta din marknadsföring.

Insikt och data i en föränderlig värld

Marknadsföringslandskapet förändras snabbt med nya utmaningar och möjligheter för dig som marknadsförare. Nu när människor har fler valmöjligheter och fler sätt att handla, är deras vanor och deras lojalitet viktigare än någonsin. Köpkraften läggs hos de aktörer som delar ens värderingar och vågar stå för något. Varje interaktion du har med dina kunder är därför ett värdefullt tillfälle att stärka relationen genom att förstå olika drivkrafter och trycka på preferenser.

Vi vill inspirera dig till bättre marknadsföring med hjälp av kundinsikt och data. Under seminariet går vi in på hur du på olika sätt kan använda dig av och jobba med intern och tredjeparts data för att förbättra och effektivisera dina marknadsförings- och CRM-processer. Datadrivna insikter hjälper oss förstå olika kommunikativa målgrupper och förutspå deras beteenden, vilket i sin tur skapar nya förutsättningar för smartare marknadsföring och möjligheten till kommunikativ relevans i dagens hyperuppkopplade värld.

Lycka, data, mening – Konsumenten 2030 (Ann-Katrin Tottie / ICA), Hur kommer Amazon att förändra den svenska retail-marknaden? (Emma Hernell / HUI Research)Is messaging doomed again? Future & Trends 5 imperatives to succeed in the age of the mobile consumer (Andreas Schmidt Jensen / LINK Mobility), Advertising is broken – Let’s mend it (Peter Callius / KantarSifo), Kommunikation i ilskans tid (David Orlic / KOMM) och Att jobba med smart data i 360 grader (Markus Jürss & Johan Lundin, InsightOne) är några av ämnena som tas upp under halvdagen.

Vi börjar med registrering och kaffe kl 8. Första talare går på scen kl 8.30 och förmiddagen avslutas sedan med lunch från kl.12 framåt. Seminariet är kostnadsfritt och riktat till dig som jobbar med marknadsföring, CRM eller Consumer Insight på ett B2C företag eller byrå. Seminariet är tyvärr inte öppet för konkurrenter.

Vi bjuder på frukost och lunch.

 
 
 
 
no en

InsightOne Nordic AB 2024 | Cookie Policy