Frukostseminarie 4 maj – Jobba datadrivet genom hela kundresan

Dagens digitala värld sätter nya krav på kundresan. Människor, produkter och enheter blir alltmer sammankopplade och marknadsförare behöver kunna agera smartare och snabbare för att hålla samma takt. 

Vårt jobb som marknadsförare är att se till att störnings momentet i konsumenternas vardag minskas och att ett mervärde skapas under kundresan. Insamling och addering av data är en otroligt viktig del av det här eftersom det hjälper oss förstå olika kommunikativa målgrupper, förutspå beteenden och skapa relevans i resans alla faser. Ett tydligt digitalt exempel är att beteendet att titta på en produkt inte går hand i hand med att köpa en produkt. Undersökningsbenägenhet är inte samma sak som köpbenägenhet och att bygga en strategi endast baserat på tidigare beteenden online kan bidra till reklamirritation och minskad varumärkespreferens.

Under seminariet kommer vi att gå igenom hur du kan jobba datadrivet genom hela kundresan för att skapa ett mervärde och upprätthålla dina relationer i morgondagens hyperuppkopplade värld. Det gäller att kunna förstå drivkrafterna bakom nya kunder, utnyttja existerande CRM- och transaktionsdata, skapa automatiserade processer för både aktiva och inaktiva kunder, samt nå ut med relevant innehåll i olika kanaler med träffsäker annonsering.

Grunden till all smart marknadsföring börjar i insiktsarbetet – Att manövrera i det digitala landskapet kan vara skrämmande men den tid man lägger på att skaffa sig insikterna som krävs lönar sig tusenfalt. Är du redo? Vi ses i maj!

Seminariet är kostnadsfritt. Frukost serveras från kl.8 framåt.

Seminariet är fullbokat.

 
 
 
 
no en

InsightOne Nordic AB 2025 | Cookie Policy