Vi söker en Marknadsanalytiker med kundansvar till Stockholm

Har du ett starkt intresse för insiktsdriven marknadsföring och statistisk analys? Trivs du i en projektledande roll med mycket kundkontakt? Vill du vara med och påverka strategiska beslut och operativa marknadsaktiviteter genom analys av data om kunder och konsumenter? Nu letar vi efter en engagerad marknadsanalytiker med intresse för datadriven marknadsföring och kvantitativ analys.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos InsightOne. I rollen som marknadsanalytiker hos InsightOne arbetar du mot den nordiska marknaden med fokus på Sverige. Du arbetar på kontoret i Stockholm.

Arbetsuppgifter

Som marknadsanalytiker arbetar du projektdrivet med fokus på insiktsdriven marknadsföring. Du analyserar, processar och tolkar data för att sedan kunna dra slutsatser som presenteras för kund. Som analytiker använder du dig av avancerade analysmetoder och komplexa mjukvarulösningar, exempelvis inom statistik. Uppdragen kan vara såväl strategiska som operativa beroende på kundens behov och mognad. Du kommer även att i tilltagande utsträckning vara delaktig i att pitcha lösningen och presentera slutresultatet mot kund. Med det underlag och de insikter som du tar fram får kunderna en bättre förståelse för sin marknad och kan på så vis effektivisera sina marknadsföringsinsatser.

Dina kunder är välkända märken på den nordiska marknaden och ditt arbete är företagskritiskt för kunderna du arbetar mot. Därmed är ditt arbete efterfrågat och dina resultat välkomna. Utöver ditt analysarbete stöttar du även säljkollegor vid behov, det kan handla om att ta fram underlag inför försäljningsmöten. Dina kontaktytor i rollen sträcker sig därför från kunder till både svenska och norska kollegor. Du kommer att få den utbildning och introduktion som krävs för att kunna axla rollen som marknadsanalytiker. På sikt finns det möjlighet för dig att växa i företaget och ta dig an mer seniora roller.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Eftergymnasial utbildning, gärna civilekonomexamen med inriktning företagsekonomi och/eller marknadsföring där du läst kurser i statistik

• Minst ett års erfarenhet av en liknande roll som marknadsanalytiker

• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

• Ett mycket bra siffersinne

I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är en nyfiken problemlösare med god förståelse för statistik och ett stort intresse för såväl datadriven marknadsföring som konsumentbeteenden. Det är viktigt att du är ansvarstagande och ödmjuk inför dina arbetsuppgifter. Du har en god social förmåga och trivs med att hålla presentationer inför kunder. Ytterligare ser vi att du har ett holistiskt synsätt. Då vi hjälper våra uppdragsgivare med att skapa smartare insiktsdrivna marknadsprocesser så är det av yttersta vikt att du utöver ett analytiskt sinne även har intresse av att göra affärer och god affärsförståelse.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och anser att välbefinnande och att ha roligt på jobbet leder till goda resultat. Därför lägger vi stor vikt vid social kompetens och förmåga att arbeta i team. Våra värderingar är att i relationen till varandra och våra kunder vara orädda, proaktiva och engagerande.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Centrala Stockholm

Lön: Enligt överenskommelse

 
 
 
 
no en

InsightOne Nordic AB 2024 | Cookie Policy