Välkommen på frukostseminarie 20.10! Den här gången kommer vi att gå in på ämnet segmentering och targeting på den digitala arenan.
Vi har länge varit en vass spelare när det gäller datadriven segmentering och targeting. Med hjälp av ny teknologi och förmågan att använda offline data även digitalt, är nu äkta segmentering och targeting möjlig även på den digitala arenan. Digitala målgrupper och målgruppsstyrd annonsering är superaktuellt och hur du som marknadsförare kan utnyttja detta i din onlinestrategi är någonting vi vill berätta mer om under seminariet. Det räcker inte med att endast samla in fingerprints på webbeteende, du måste även kunna koppla detta till livsstil, familjeförhållande, intressen, inkomstnivå mm. för att skapa dig en bättre bild av din online besökare.
Grunden till all smart marknadsföring börjar i insiktsarbetet – vi visar hur du även kan agera på det digitalt.
Seminariet är kostnadsfritt. Frukost serveras från kl.8 framåt.
Häng med!