Insiktsarbetet inom bilbranschen blev just mycket enklare! Webverktyget AutoDash visualiserar färsk bilinformation i kombination med privata bilköpares målgruppsegenskaper.
Verktyg för att visualisera bilinformation i form av sålda bilar finns sedan tidigare, men det som gör AutoDash unikt är att verktyget kombinerar målgruppsegenskaper med den löpande bilinformationen. Du kanske vet hur många och var, men inte vem? Erövrar en ny modell kunder med aktiv livsstil eller är det andra kundsegment som strömmar till? Vilka andra intressen och egenskaper har de relevanta målgrupperna och hur når man dem? Vilka fritidsintressen skiljer köparen av en standardkombi från en premiumkombi? Från vilka märken/modeller kommer dina nya kunder? Vilka av dina målgrupper går till konkurrentens märken/modeller?
AutoDash har svar på alla dessa frågor, och kan genom Mosaic™ användas som insiktsplattform för programmatiska köp på ett flertal plattformar. Målgruppsbeskrivningarna är kopplade till Mosaic™ och redovisas även i form av variabler som ålder, livsfas, barn, familjestruktur, hushållsinkomst, boendeform, intressen och värderingar.
– ”Det känns jätteroligt att lansera ett lättanvänt verktyg som kombinerar klassiska uppgifter om bilförsäljning med målgruppsdata. Det är mycket stora skillnader mellan målgrupper som inte alltid syns i parametrar som kön och inkomst”, berättar Otto Sylvan, produktansvarig på InsightOne.
Intresserad av att veta mer om hur du kan utnyttja verktyget i ditt insiktsarbete?