Vi går en spännande framtid till mötes med lika stora utmaningar som möjligheter! Vår bransch är på frammarsch och insikter om konsumenterna centralt.
Vi ser som vårt syfte att konsumenter möts av relevant kommunikation och varumärken som förstår deras behov. Vår vision är att göra våra uppdragsgivare till hjältar i sina organisationer. Medan vi fortsätter att sprida vårt budskap ”Marketing heroes are born from insight” runt om i Norden, tyckte vi att det var dags att ge vårt fantastiska varumärke en uppfräschning.
InsightOne har fått en ny logotyp, färgpalett och nytt formspråk. Anledningen till att vi gör denna förändring är att vi vill att vår profil ska spegla det moderna, framåtlutade och kvalitetsmedvetna företag som vi är idag. En brygga mellan konsumentinsikt och teknologi.
Förändringen sker i samarbete med varumärkesbyrån Emira Unlimited som under hösten tagit fram den visuella identiteten. Den nya profilen introduceras gradvis under våren.
Logga och symbol
I samband med en uppfräschning av vår logotyp valde vi även att introducera en dynamisk symbol full med energi. Symbolen reflekterar det flöde av insikt som vi skapar genom våra verktyg och processer. Tillsammans blir ordbilden och symbolen en stark igenkänning av vårt varumärke.
Färger
Vid sidan av vår röda InsightOne färg introducerar vi en bredare färgpalett i vår kommunikation. Färgspelet är inspirerat av mångfalden i våra konsumentgrupper.
Vår varma, röda huvudfärg har även fått en rad kompisfärger i ljusare och mörkare toner för att förstärka vikten av den mänskliga sidan i allt vi gör. I balans med de varma färgerna har vi även en kallare blå och grön färgskala som står för prestanda och tech.
Vi hoppas att du gillar vårt nya utseende lika mycket som vi gör!