Kampanjmålgrupp – Gröna fingrar, villa & trädgård

Med Brain Smart Segments når du målgrupper där den gemensamma nämnaren är ett intresse. Smart eller hur!

Via Brain målgruppen ”Gröna fingrar, villa & trädgård” når du ut till fritidshus- och villaägare med visat trädgårdsintresse. Målgruppen är en kombination av demografisk och semantisk data. Vi selekterar först fram boende i villa och fritidshus för att sedan addera hög andel läsning om trädgård i vårt nätverk. Trädgårdsintresset i Sverige har ökat markant de senaste decennierna. Villa och fritidshusboende kommer att spendera cirka 23 miljarder kronor i år på produkter och tjänster i trädgården, 1998 var den siffran 10.7 miljarder kronor. Trädgårdsskötsel är idag den vanligaste fritidssysselsättningen utomhus näst efter promenader. En attraktiv målgrupp kan man säga!

Hittar du inte målgruppen i din DSP, kontakta oss.

Vi har tillsammans med MktMedia utvecklat målgruppstjänsten Brain Data Market vars målgruppsstyrning gör det möjligt för annonsörer att rikta sin digitala kommunikation mot specifika målgrupper. Genom kombinationen av online- och offlinedata möjliggörs en träffsäker målgruppsstyrning av digitala annonser. Brain Smart Segments definierar användarna på ”mjuka” attribut, egenskaper som ändras över kort tid och med årstiderna. Vi analyserar över 50 miljoner lästa artiklar i månaden, och kan med hög träffsäkerhet identifiera våra besökares intressen och livssituation.

En ökad efterfrågan på bättre målgruppsstyrning gör Brain till det uppenbara valet för annonsörer och publicister för att bättre kunna positionera sig mot Facebook och Google.

Läs mer om Brain Smart Segments

 
 
 
 
no en

InsightOne Nordic AB 2024 | Cookie Policy