Seminarie: Berika förstapartsdata för en förbättrad kundupplevelse och kommunikation

Den 14 november kl. 17:00-18:00, kostnadsfritt

Tillsammans med CRM byrån Oculos, utforskar vi hur du som arbetar med CRM och marknadsföring kan maximera värdet av din förstapartsdata genom att integrera den med Mosaic data – extern data som socioekonomi, livsfas, värderingar och marknadsinformation. Varmt välkommen!

Datum:

Torsdag 14. november

Tid:

kl. 17:00-18:00

Plats:

Oculos plan 6, Humlegårdsgatan 6, Stockholm

Genom att använda dessa insikter får du en djupare förståelse för dina kunders behov, preferenser och beteenden. Detta leder till mer relevanta och personliga kundupplevelser samt förbättrad kundkommunikation med rätt Marketing Automation.

Vi går igenom följande:

  • Vad extern data innebär: Vad för typer av extern data kan berika din förstapartsdata och hur det fungerar i praktiken.
  • Fördelarna med att kombinera olika datakällor: Hur extern data förbättrar din analys och segmentering, och hur du kan förfina kundprofiler för att identifiera nya affärsmöjligheter.
  • Effektivare kommunikation och kundrekrytering: Hur den utökade datainsikten kan användas för att skapa mer träffsäker kommunikation och även rekrytera nya kunder med liknande profiler som dina bästa kunder, genom olika kanaler.

Genom konkreta exempel på hur automatiserade flöden kan förbättras och praktiska tips får du verktyg och insikter för att använda data på ett strategiskt sätt. Detta för att stärka både kundupplevelsen och insikterna om dina kunder.

Seminariet är kostnadsfritt och hålls i Oculos lokal på Humlegårdsgatan 6. Dörrarna öppnas 16.30 med mingel och dryck, själva dragningen pågår 17-18. Därefter är du välkommen att stanna och nätverka. Hoppas vi ses!

Seminariet är särskilt anpassat för dig som jobbar med marknadsföring och CRM och vill få till mer relevanta och personliga kundupplevelser samt förbättrad kundkommunikation med rätt Marketing Automation. Oavsett var du befinner dig i processen, är målet att ge dig konkreta verktyg och insikter som du kan börja använda direkt. Välkommen!

Oculos är ledande inom CRM, lojalitetsprogram och MarTech. En strategisk och operativ partner som hjälper att realisera potentialen i personlig kommunikation.


Om du har frågor kring seminariet hör av dig till emelie@insightone.se.

 
 
 
 
no en

InsightOne Nordic AB 2024 | Cookie Policy