Webbinarie: Hur Hjärnfonden ökat antalet nya givare med 25% via postala utskick

Hur har Hjärnfonden använt sig av kundinsikt och data för att öka antalet nya givare med 25% via postala utskick?

Hör Oskar Peterson, Project Manager Fundraising på Hjärnfonden, berätta om hur de jobbar med kundinsikt och data för att framgångsrikt rekrytera nya lönsamma givare via postala utskick. Ett arbete som resulterat i en 25% ökning av nya givare i givardatabasen.

Hjärnfonden har under många år jobbat framgångsrikt med rekrytering av givare via postala utskick, de senaste åren i nära samarbete med InsightOne. Under webbinariet kommer Oskar berätta om insiktsarbetet som gjorts för lära känna de befintliga givarna, för att sedan effektivt kunna hitta och nå ut till rätt nya givare på marknaden. Han delar med sig av sin erfarenhet och kunskap kring optimering av postala utskick samt hur det går att kombinera med andra mediakanaler som tex. Facebook.

Under morgonen får du även höra Markus Jürss, CEO på InsightOne, berätta om olika sätt man kan dra nytta av externt data i arbetet kring att nå och aktivt engagera målgruppen. Max Stjernfelt, Sales Director Nordics och William Sandberg, Insight Analyst på InsightOne hörs också i avslutande diskussion tillsammans med Oskar om arbetet som görs med Hjärnfonden. Webbinariet leds i vanlig ordning av fantastiska Anna Bellman.

Funderar du på att addera postala utskick till er mediamix? Det här webbinariet ger dig inspiration och matnyttiga tips på hur du optimerar utskicken på bästa sätt. Sändningen sker via Twebcast. Välkommen!

Oskar Peterson

Project Manager Fundraising, Hjärnfonden

Oskar har över 30 års erfarenhet av arbete med postala utskick, både från privat och ideel sektor och har bl a jobbat på Bonnier Tidskrifter, Rädda Barnen och som konsult.

Markus Jürss

CEO, InsightOne

Markus hjälper företag med strategiska och operativa marknadsfrågor. Fokus ligger i att leverera data och kundinsikter av högsta kvalitet som hjälper marknadsförare bygga lönsamma varumärken smart.

Anna Bellman

Moderator

Anna är en inspirerande och erfaren kommunikationsexpert. Hon brinner för samtal som vågar utmana och fördjupa. För kommunikation som leder människor till nya insikter och perspektiv.

Insight är ett webbinarium för dig som jobbar med marknadsföring, CRM eller konsumentinsikt på B2C-företag eller byrå. Webbinariet ger dig ovärderliga insikter om hur du kan ta er marknadsföring till nästa nivå.

Vid frågor kontakta: emelie@insightone.se


Intresserad av att veta mer om vad InsightOne kan tillföra för data och kundinsikter inför era marknadsföringsbeslut? Kontakta oss så berättar vi mer.

 
 
 
 
no en

InsightOne Nordic AB 2025 | Cookie Policy