• Vad vi gör
  • Mosaic™
  • Produkter
    • Segmentation Portal™
    • SAM Insights
    • API lösning
  • Om oss
  • Datasäkerhet
  • Kontakta oss
 
 
 
Ny visuell profil

Säg hej till vår nya grafiska profil

InsightOne har fått en ny logotyp, färgpalett och nytt formspråk. Anledningen till att vi gör denna förändring är att vi vill att vår profil ska spegla det moderna, framåtlutade och kvalitetsmedvetna företag som vi är idag. En brygga mellan konsumententinsikt och teknologi.

Digital annonsering

Framtidssäkra din annonsering – så når du din målgrupp när tekniken förändras

Marknadsförare har i decennier förlitat sig på 3:e parts cookies för att styra och analysera digital marknadsföring. Vad händer då denna teknik inte längre fungerar?

GIS

Vad är GIS?

Om du någon gång använt mobilens GPS eller en karttjänst på nätet så har du använt dig av geografisk information (geodata) och GIS (geografiska informationssystem).

Mosaic™ Sverige – uppdaterat data och beskrivningsmaterial

För att på ett så korrekt sätt som möjligt klassificera Sveriges konsumenter, adresser och områden i Mosaic™ Livsstilar genomför vi årligen uppdateringar med hänsyn till förändringar i bakomliggande data.

 
smart data

Paketering av smart data för ökad RODI

Användandet av data för de allra flesta marknadsförare bygger på att det finns ett tydligt syfte och en ”ready to use”-paketering av datat. Avståndet från tanke till test är kort. Utvärderingskriterierna skall vara relativt enkla.

Data som bränsle i varumärkesarbetet

En av de mest genrativa investeringar man kan göra som marknadsförare är att förstå sin kund och sin marknad – det lönar sig många gånger om eftersom allt utfall och alla mätningar kan relateras till en verklighet som går att ta med i kalkylen och sedan agera på.

Välkommen Alexis!

Vi inleder sommaren med att välkomna Alexis Wallskog Pappas som ny Data Developer till teamet i Stockholm. Alexis har en lång erfarenhet av kundnära IT roller inom olika branscher så som reseindustrin och tidningar och mediehus.

Bilförsäljningen viker men gör preferenserna det?

En av de sektorer som tagit mycket stryk i och med Coronapandemin är bilindustrin.   Mars månad var dyster för branschen i Europa där registreringarna av nya bilar under månaden gick ned med över 50% procent. Det visar…

 

Vi söker en Datautvecklare

Vill du arbeta med datamigration och databasutveckling mot några av Sveriges största och mest välkända företag? Hos InsightOne får du möjligheten att utvecklas i ett kundnära företag som hjälper sina…

Hur lyckas ni med ert segmenteringsarbete?

6 faktorer som bidrar till er framgång. Äg och utgå ifrån ditt eget kunddata Berika med extern data och brygga ut till marknaden Ta fram likheter och olikheter i kundbasen…

Data till frukost – Webinar 20 mars

Uppdatering 16 mars: Eventet hålls som Webinar Strategic Audience Map – Data bygger insikter, insikter skapar tillväxt Vi kommer att köra frukostseminariet i Webinar format. Det kommer att vara möjligt…

Välkommen Rosanna!

Vi börjar våren med att välkomna Rosanna Westerblad, vår nya Junior Insight Analyst, till teamet i Stockholm. Rosanna har en kandidatexamen i Statistik och har pluggat både i Lund, Stockholm och en…

 

InsightOne’s samarbete med SEI – minskade klimatfotavtryck på lokal nivå

Stockholm Environment Institute (SEI) har startat ett nytt projekt som ska hjälpa svenska myndigheter att kartlägga och minska svenskarnas utsläpp som genereras av konsumtion. Vi på InsightOne har det stora…

Data till frukost i Göteborg 4 december

Starta dagen med data till frukost Välkommen på frukostseminarie där vi tillsammans med Digital Brain visar hur du enkelt kan ta kommandot över dina datastrategier och omsätta dem i marknadsföring genom…

Ingen folk-Tesla, men på god väg

Har Tesla Model 3 blivit den elfolkbil den lanserades som? SvD rapporterar om Tesla Model 3:s framfart på svenska marknaden med artikeln ”Tesla gasar – men svensk bil toppar”. Vi…

Välkommen Max!

Vi startar hösten med att välkomna Max Stjernfelt, Senior Client Manager, till teamet i Stockholm. Max har en lång bakgrund inom försäljning där han tidigare jobbat med HR-tjänster, motivations- och lojalitetsprogram…

 

InsightExpo 12 november

I N S P I R A T I O N   /   D A T A   /   K U N D I N S I K T En halvdag fylld med insikt…

InsightOne, Brain & NDR lanserar ny tjänst – SAM Insights

SAM Insights – ett helt nytt sätt att se på sin Online-trafik och koppla Mosaic Livsstilar till webbesökare & kunder, marknadsföring och CMS. Mosaic Livsstilar är marknadsledande konsumentklassificeringar som genom…

Vi söker Junior Marknadsanalytiker / Data Scientist till vårt analysteam

Har du ett starkt intresse för insiktsdriven marknadsföring och statistisk analys? Vill du vara med och påverka strategiska beslut och operativa marknadsaktiviteter genom analys av data om kunder och konsumenter?…

Bekväm med att hyra ut ditt boende?

Känner du dig bekväm med att hyra ut ditt boende? Visste du att 13% av Sveriges befolkning hyrt ett privat boende online det senaste året, men bara strax under 2%…

 

Hur hade Sverige sett ut – Om elbilsägaren fått bestämma?

Vem är det egentligen som kör elbil i Sverige idag? Nedan en inblick i hur Sverige kunde se ut ifall elbilsägarna fått bestämma. * Alliansen hade blivit klart större än…

Fler svenskar föredrar vegetarisk kost

”Jag äter mest vegetariskt nuförtiden”. Känner du igen påståendet? Det är inte så konstigt, det är nämligen 9% av Sveriges befolkning som numera föredrar vegetarisk kost. Enligt Kantar Sifo’s Orvesto undersökning…

Grattis Apotek Hjärtat, Sector Alarm och Raoul Wallenberg Academy!

Stort grattis till våra kunder Apotek Hjärtat och Sector Alarm som vann guld på gårdagens Guldnyckel-gala. Stort grattis även till Raoul Wallenberg Academy som tog hem Data priset i år! Hälsa…

Data priset – De nominerade

Den 27 mars delar vi ut DATA priset till någon av de tre nominerade nedanför. Spännande! För att plocka hem en Guldnyckel krävs det att strategi & idé, kreativitet, resultat…

 

Guldnyckeln 27 mars

Guldnyckeln är kommunikationstävlingen för framgångsrik data marketing. För att plocka hem priser krävs det att strategi & idé, kreativitet, resultat och helhetsintryck håller absolut högsta nivå. Dagen är uppdelad i…

InsightExpo 2018 recap

Insikt och data i en föränderlig värld I slutet av november gick årets InsightExpo av stapeln. Kul att se så många av er på eventet! Det var en inspirerande halvdag…

InsightExpo 27 November

Kl. 08.30-13.00 I slutet av november är det dags för årets InsightExpo. En halvdag fylld med insikt och inspiration. – Tisdag 27 november – MeetingRoom, Ahlströmergatan 20, Stockholm – Ett…

Vi söker en Data Developer

Vill du arbeta med databerikning, dataförädling och databashantering mot några av Sveriges största och mest välkända företag? Hos oss får du möjligheten att utvecklas i ett kundnära företag som hjälper…

 

Välkommen Yvette, Isabelle och Patrick!

InsightOne är i full gång efter sommaren, och vi startar hösten med att välkomna våra två nya Junior Insight Analysts, Yvette Baurne och Isabelle Hörlén samt vår nya Data Developer…

Data finns det gott om – det gäller att skapa tydligt syfte och struktur

Hur nyttjar du ditt företags kunddata? Det fanns en tid då den största insikten om ett företags kunder kunde fås genom att helt enkelt fråga dem. Angreppssättet var relativt enkelt och…

Arbetar du i sommar? Låt oss arbeta för dig

Sommaren är runt hörnet och värmen är redan här! Efter ett års slit och släp börjar vi alla att tänka på semester. Hav, sol, bad och strand lockar… vi ser…

InsightOne och LINK Mobility ingår nordiskt partnerskap

InsightOne och LINK Mobility Group har etablerat ett starkt och kompletterande partnerskap i Norden inom datalösningar och dataprodukter. Genom att underteckna ett avtal om affärssamarbete och gemensam kommunikation och försäljningsinsats ser…

 

Marknadssegmentering för 3

InsightOne har tillsammans med 3 skapat en skräddarsydd marknadssegmentering baserad på drivkrafter och Mosaic ™ data. Tack vare segmenteringen har sälj- och marknadsorganisationen, lojalitetsavdelningen (CRM), analysavdelningen och avdelningen för market research…

ADR för Linas Matkasse

Linas Matkasse jobbar sedan länge bland annat med adresserad direkt reklam, ADR, för att få in nya kunder. Vårt samarbete började redan 2013 och har sedan dess innefattat såväl en…

Naturskyddsföreningens resa mot 200 000 medlemmar

Naturskyddsföreningen har med hjälp av InsightOnes analyser och smarta urval gått ifrån att enbart fokusera på ett positivt avslut i den enskilda nyrekryteringsaktiviteten, till att bygga mer nyanserade målgrupper med…

Smarta områdesanalyser för SATS

SATS använder områdesanalyser från InsightOne för att få ökad insikt i potentiella lägen för nya etableringar. Med hjälp av rapporter och interaktiva kartor i verktyget MMexpress hjälper vi SATS att…

 

Studieförbundet Vuxenskolan ökade antalet kursdeltagare med 15%

Studieförbundet vuxenskolans rikskampanj bidrog till en ökning av antalet anmälda kursdeltagare med 15 % jämfört med tidigare år. Hur? Med ökad insikt och skarpa analyser.   Studieförbundet Vuxenskolan (SV) arbetar…

Region Skåne använder Mosaic

Region Skåne har med hjälp av InsightOne och Mosaic™ livstilsklassificering skapat bättre underlag för konstruktiv medborgardialog. För att fatta rätt beslut för framtiden och löpande förbättra sitt arbete bjuder Region…

Välkommen Anna och André!

Vi välkomnar vår nya Junior Data Developer Anna Unger och  Senior Client Manager André Schill till teamet! Anna har tidigare arbetserfarenhet från Casino och Import/Export branschen. Hon är en nyfiken problemlösare…

Varför jobba med vårt data?

Med hjälp av tredjepartsdata kan du enkelt och smidigt få en bild av var din kund spenderar sina pengar förutom hos dig, vilka andra som påverkas av köpbesluten och vilka…

 

Visual Art klär publiken med Mosaic

Visual Art – Pionjärer inom DOOH Nu gör Visual Art det möjligt att lära känna även den breda publiken. I ett samarbete med InsightOne profileras samtliga centralstationer och köpcentrum Visual…

Grattis SAS och SBAB till guldet!

Ett stort grattis till våra kunder Scandinavian Airlines och SBAB som vann guld på gårdagens Guldnyckel-gala! Helt fantastiskt! Scandinavian Airlines vann två guld under kvällen, och SBAB ett guld och ett…

Är du vår nästa kollega?

Vårt team växer och vi söker nya förmågor till kontoret i Stockholm och Oslo. Vi har för tillfället två öppna positioner i diverse kontor, mer information om dessa hittar du…

InsightExpo 2017 – Recap

Kul att se så många på årets insightexpo onsdagen den 15 november! Det var en inspirerande halvdag fylld med insikter om hur data och innovation hjälper oss utveckla ännu smartare marknadsföring i framtiden….

 

Mosaic™ Danmark är här!

Mosaic™ Danmark är nu lanserad och klassificerar Danmarks hushåll i 44 distinkta livsstilstyper med 12 övergripande grupper. Klassificeringen är på hushållsnivå och målar upp en tydlig bild av de danska kunderna, deras sociodemografi,…

InsightOne satsar digitalt

InsightOne Nordic satsar digitalt genom Mktmedia AB, svensk morgonpress tidigare utvecklingsbolag InsightOne Nordic tar ytterligare steg i sina digitala satsningar genom delägarskap i Mktmedia AB och databerikningsplattformen Brain. InsightOne kan…

En marknadsförares bästa vän

En marknadsförares bästa vän i insiktsfrågor är förstahandsdata. Denna visar dock bara en liten del av din kunds vardag och svarar inte på en av de viktigaste frågorna ”Vad gör…

Mosaic Livsstilar

14 grupper, 44 typer Den svenska vuxna befolkningen kan delas upp i 136 Mosaicsegment – baserat på deras köpvanor, beteenden och preferenser. Dessa segment är i sin tur aggregerade till…

 

Nyhet! Webverktyget AutoDash

Insiktsarbetet inom bilbranschen blev just mycket enklare! Webverktyget AutoDash visualiserar färsk bilinformation i kombination med privata bilköpares målgruppsegenskaper. Verktyg för att visualisera bilinformation i form av sålda bilar finns sedan tidigare, men det som gör AutoDash unikt är…

Kampanjmålgrupp – Gröna fingrar, villa & trädgård

Med Brain Smart Segments når du målgrupper där den gemensamma nämnaren är ett intresse. Smart eller hur! Via Brain målgruppen “Gröna fingrar, villa & trädgård” når du ut till fritidshus- och villaägare med visat…

Frukostseminarie 4 maj – Jobba datadrivet genom hela kundresan

Dagens digitala värld sätter nya krav på kundresan. Människor, produkter och enheter blir alltmer sammankopplade och marknadsförare behöver kunna agera smartare och snabbare för att hålla samma takt.  Vårt jobb…

Konsten att säga ”Jag känner dig”

Hela 30% av den Svenska befolkningen upplever den mesta reklamen som störande (Orvesto Konsument 2016). Om man sätter detta i relation till hur många marknadsföringsrelaterade budskap som når en person…

 

Guldnyckeln 2017 recap

Ett stort tack till Swedma för årets Guldnyckel! Evenemanget arrangerades för 35:e gången, med inspirationsdag följd av galakväll och prisutdelning. Syftet med dagen är att berätta framgångssagor, spana på trender, visa upp innovationskraften i…

Årets Uppdragsgivare är IF – grattis!

Vår egna Johan Lundin delade ut priset för Årets Uppdragsgivare på Guldnyckeln 2017 som gick av stapeln den 22 mars. Priset gick i år till IF för kampanjen “Från kräng…

Grattis Naturskyddsföreningen till nya medlemsrekordet!

Naturskyddsföreningen har nytt medlemsrekord: 226 000 fantastiska naturskyddare, härligt! Vi ser fram emot att fortsätta vårt lyckade prospekteringssamarbete i år. Naturskyddsföreningens medlemstal fortsätter att växa. Föreningen har nu cirka 226…

Kampanjmålgrupp – Bröllop

Med Brain Smart Segments når du målgrupper där den gemensamma nämnaren är ett intresse. Smart eller hur! Via målgruppen Bröllop når du ut till personer som sitter och planerar sin största dag. Personer som…

 

Frukostseminarie 23.2 – Smarta kampanjurval

Ett seminarie för dig som vill hitta, förstå och nå dina målgrupper på marknaden mer framgångsrikt via insiktsdrivna kampanjer och urvalsprocesser. Grunden till all genomtänkt marknadsföring börjar i insiktsarbetet – vi…

The contradictory evolution of data

The power of data has been underestimated for many, many years. Don’t get me wrong – most people have a thorough understanding of Big Data and what can be accomplished…

Mosaic™ i Sverige

Var smart, effektivisera din marknadsföring med hjälp av Mosaic™. Nyfiken på Mosaic™? Ta en närmare titt på vårt verktyg som segmenterar Sveriges konsumenter och ger dig en inblick i hur…

Kampanjmålgrupp – Sportlov

Med Brain Smart Segments når du målgrupper där den gemensamma nämnaren är ett intresse. Smart eller hur! Via målgruppen Sportlov når du ut till personer som är intresserade av både semester och vintersport….

 

InsightExpo 2016

Stort tack till alla som deltog i årets InsightExpo onsdagen den 9 november trots snöyran! Det var en inspirerande halvdag fylld med användbara insikter och möjligheter till ännu smartare marknadsföring i…

Vi jobbar med Sveriges bästa marknadschefer!

I torsdags prisade Resumé Sveriges Bästa Marknadschefer på Berns i Stockholm för elfte året i rad. Bland årets vinnare finns ett flertal av våra kunder, kul! Resumé mäter tillsammans med undersökningsföretaget Xtreme…

Kampanjmålgrupp – Farsdag

Med Brain Smart Segments når du målgrupper där den gemensamma nämnaren är ett intresse. Smart eller hur! Via målgruppen Farsdag når du ut till kvinnor i familjer med barn. Påminn om…

Kampanjmålgrupp – Däckbytare

Med Brain Smart Segments når du målgrupper där den gemensamma nämnaren är ett intresse. Smart eller hur! Målgruppen Däckbyte består av personer som äger bil, läser om; bilnyheter, bilar, trafik,…

 

Prediktiv analys (2) – Affärsförståelse

Affärsvärde trumfar förklaringsvärde. Hur bra en prediktiv analys är beror nästan uteslutande på vilket affärsvärde som kan utvinnas om prediktionernas superkraft tillämpas. Det är egentligen ganska självklart när man tänker…

Prediktiv analys – insikternas superkraft

Det är inte för ingenting som prediktiv analys är ett av modeorden inom marknadsföringsvärlden just nu. Användningen av analysmetoder av prediktiv art ökar och en positiv framtid spås för all…

Välkommen Maria och Christopher!

Vi välkomnar vår nya CFO Maria Larsson och vår nya Client Manager Christopher Valdmaa till teamet! Maria har jobbat som auktoriserad redovisningskonsult på PwC innan. Hon har stenhård koll på siffrorna, ett härligt driv…

Brain Smart Segments – Målgrupper baserade på intressen

Med Brain Smart Segments når du målgrupper där den gemensamma nämnaren är ett intresse. Smart eller hur! Vi har tillsammans med MktMedia utvecklat målgruppstjänsten Brain Data Market vars målgruppsstyrning gör…

 

Frukostseminarie – Digital segmentering och targeting

Välkommen på frukostseminarie 20.10! Den här gången kommer vi att gå in på ämnet segmentering och targeting på den digitala arenan. Vi har länge varit en vass spelare när det…

Vad är skillnaden mellan Segmentering och Profilering?

Segmentering och Profilering är två koncept som ofta dyker upp när det rör sig om kundinsikt. För båda metoderna krävs tydliga mål, rätt tillvägagångssätt och en tydlig väg framåt när analys-…

Målgruppshantering i Segmentation Portal™

Bellmanstafetten 2016

InsightOne deltog med två lag i årets Bellmanstafett. Vi avklarade stafetten med fantastiska resultat, snyggt jobbat alla! 2043 InsightOne Pollos Locos – placering 145/1425, tid 1:53:56 2044 InsightOne El Jefes…

 

Vad Pokémon Go kan lära oss om konsumentförståelse

Pokemon Go’s succé är ett faktum. Efter bara några dagar på den Svenska marknaden kan man se klungor av Pokémontränare på gatorna och internet exploderar av artiklar om spelet. Även…

Ökad Cabrioletförsäljning bland unga

I sommar är det pop med cab! Cabriolet-försäljningens andel av nybilsförsäljningen har ökat med 73% från förra året. Då man tittar endast till de bilar som sålts innan juli månad är försäljningen…

EuroCup 2016 – Målgruppen Sverige Fans

Intresserad av att nå de svenska fotbollsfansen? Vårt första Smart Segment på Brain plattformen är hyperaktuellt: EuroCup 2016 – Sverige Fans. Alla som älskar Sverige och Fotboll hittar du i…

Profilering – kombinera intern och extern data för att få en komplett bild av dina kunder

De allra flesta företag har en bild av vem deras kund är. Man kanske inte vet säkert, utan antar att det är på ett visst sätt. Man grundar sin profil…

 

Unga konsumenter ställer allt högre krav på företag

Vår egna Johan Lundin intervjuades av SvD Näringsliv gällande yngre konsumenters allt högre krav på att företag agerar schysstare mot samhället. Tillsammans med TNS Sifo har InsightOne kartlagt attityder, värderingar…

Datadriven annonsering gör stor skillnad

Vardia ökade effekten i en digital annonskampanj med upp till 150% genom att rikta annonser med hjälp av målgruppsstyrning. Brain är ett utvecklingsprojekt som drivs av InsightOne och Mktmedia AB….

Data förändrar och förenklar organisatoriskt beslutsfattande

Just nu skapas det mer information vartannat dygn än vad som någonsin skapades fram till och med 2003. Informationssamhället banar väg för nya möjligheter, nya teknologier och sociala nätverk att…

Brain lanseras – ny tjänst för smart data

Nu är Brain lanserad! Vi har tillsammans med MktMedia utvecklat målgruppstjänsten Brain Data Market vars målgruppsstyrning gör det möjligt för annonsörer att rikta sin digitala kommunikation mot specifika målgrupper. Tjänsten…

 

Utan relevans dödar du lojaliteten

Det som bygger lojalitet hos kunden är relevans i kommunikationen och erbjudandena. Relevans skapas genom att känna kunderna, deras drivkrafter, och behov säger Markus Jürss, sverigechef på InsightOne. Kundernas beteende…

Guldnyckeln 2016

Ett stort tack till Swedma för ordnandet av årets Guldnyckel! Evenemanget arrangerades för 34 gången, med årets tema “Vad är direkt reklam?”. Kvällens vinnare kan du se här – Vinnare2016…

Digitala trender – tänk målgrupp även digitalt

Bara under de senaste 120 dagarna har över 250 annonsörer använt sig av data från InsightOne för att styra sin digitala annonsering (programmatic) mot rätt målgrupper. Det är glädjande att…

29.4 Frukostseminarium – Profilering

Välkommen på frukostseminarium 29.4! Den här gången kommer vi att gå in på ämnet Profilering – kombinera intern och extern data för en komplett bild av dina kunder. Grunden till…

 

Oslo stad använder Mosaic™

Mosaic™ konsumentklassificering – används av staden Oslo för att analysera mottagare av eBike subventioner. Hela artikeln hittar du här: El-sykkelsubsidier gikk til vestkanten og Nordstrand Mosaic™ är världens ledande konsumentlivsstilsklassificerings-verktyg…

Döda ditt varumärke – Hoppa insikten

Förmågan att styra digital annonsering mot rätt mottagare har aldrig varit bättre än den är idag. Ändå ser man varje dag exempel på huvudlöst placerad, utformad och icke genomtänkt annonsering….

Häng med på Guldnyckeln 2016

Häng med på Guldnyckeln som är ett årligt återkommande arrangemang som består dels av en inspirationsdag, dels av en galakväll med stor prisutdelning! Inspirationsdagen är fylld av intressanta föreläsare och…

Fotbolls-VM inget för hundägaren?

Tillsammans med Agria Djurförsäkringar har vi undersökt samband mellan hundägande och livsstil, baserat på de dryga 40 procent av Sveriges 784 000 hundar som är Agria försäkrar. Att den trångbodda…

 

Insikt skapar mervärde

Big Data-vågen gör inte nödvändigtvis alltid jobbet enklare för marknadsförare. Informationen måste analyseras och segmenteras för att kunna riktas rätt med relevanta budskap. Först då kan den bidra till affärsnytta….

Ökad insikt i medborgardialogen med Mosaic™

Genom att skapa djupare förståelse för vad som kännetecknar olika intressegrupper, samt vilka deras drivkrafter är, har Region Skåne med hjälp av InsightOne och Mosaic™ livsstilsklassificering skapat bättre underlag för…

Tekniken som möjlighet eller kanaldödare?

VI HAR ALLA HÖRT TALAS OM DET. VI VET ALLA ATT DET FINNS DÄR UTE. VI PÅVERKAS AV DET VARJE DAG. Tekniken bakom många av de mail, SMS eller vilket…

Linas Matkasse nominerad till Guldnyckelns analys- & resultatpris

Vi är superstolta att tillsammans med Linas matkasse och ROI Division tävla i årets Guldnyckel! Linas Matkasse jobbar sedan länge bland annat med adresserad DR för att få in nya…

 

Region Skåne använder Mosaic™G5

Genom att skapa djupare förståelse för vad som kännetecknar olika intressegrupper, samt vilka deras drivkrafter är, har Region Skåne med hjälp av InsightOne och Mosaic™ livsstilsklassificering skapat bättre underlag för…

Studieförbundet vuxenskolans rikskampanj

Studieförbundet Vuxenskolans rikskampanj bidrog till en ökning av antalet anmälda kursdeltagare med 15 % jämfört med tidigare år. Hur? Med ökad insikt och skarpa analyser! Studieförbundet Vuxenskolan (SV) arbetar sedan…

Smarta områdesanalyser ger SATS värdefulla insikter

Med nära en ny anläggning i månaden använder SATS områdesanalyser från InsightOne för att få ökad insikt i potentiella lägen för nya etableringar. Med hjälp av rapporter och interaktiva kartor…

Naturskyddsföreningens resa mot 200 000 medlemmar

Under 2013 har Naturskyddsföreningen med hjälp av InsightOnes analyser och smarta urval gått ifrån att enbart fokusera på ett positivt avslut i den enskilda nyrekryteringsaktiviteten, till att bygga mer nyanserade…

 

DR för Linas Matkasse

Linas Matkasse jobbar sedan länge bland annat med adresserad DR för att få in nya kunder. Vårt samarbete började redan 2013 och har sedan dess innefattat såväl en heltäckande kundprofilering…

Skräddarsydd marknadssegmentering för 3

InsightOne har tillsammans med 3 skapat en skräddarsydd marknadssegmentering baserad på drivkrafter och Mosaic™ data. Tack vare segmenteringen har sälj- och marknadsorganisationen, lojalitetsavdelningen (CRM), analysavdelningen och avdelningen för market research…

 
no en
  • Vad vi gör
    • Kundinsikt
    • Kunddata
    • Kundanalys
    • Målgruppsanalys
    • Segmentering
    • Prospektering
    • Områdesanalys och geografisk visualisering
  • Produkter
    • Mosaic™
    • Segmentation Portal™
    • SAM Insights
    • API lösning
  • Om oss
    • Datasäkerhet
    • Sociala Medier
    • Kontakta oss

Find us

Stockholm

+46 8 505 95 700
info@insightone.se


Find us

Oslo

+47 23 10 0850
info@insightone.no


InsightOne Nordic AB 2021 | Cookie Policy
Swedish | English | Norwegian

Prenumerera på vårt insiktsbrev

Söker du inspiration i ditt arbete med konsumentinsikter, analys och kunddata? Eller vill du få information om våra kommande webinarier?

Klicka här för att prenumerera

We use cookies to track usage and improve the site OK Read more
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Nödvändigt
Alltid aktiverad

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Ej nödvändigt

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

  • Vad vi gör
  • Mosaic™
  • Produkter
    • Segmentation Portal™
    • SAM Insights
    • API lösning
  • Om oss
  • Datasäkerhet
  • Kontakta oss