Vi söker Junior Marknadsanalytiker / Data Scientist till vårt analysteam

Har du ett starkt intresse för insiktsdriven marknadsföring och statistisk analys? Vill du vara med och påverka strategiska beslut och operativa marknadsaktiviteter genom analys av data om kunder och konsumenter? Nu letar vi efter dig som har intresse för datadriven marknadsföring och kvantitativ analys och vill ta nästa steg i din karriär.

Sök tjänsten HÄR.

Bakgrund

 

InsightOne är specialiserade inom marknadsföring och hjälper kundföretag som arbetar B2C att effektivisera analys- och kampanjprocesser genom datadriven konsumentinsikt. Vi erbjuder tjänster inom information, segmentering, databasutveckling och systemverktyg där vi har en ledande position på marknaden. Genom vårt arbete hjälper vi våra kunder att identifiera, förstå och effektivisera sina marknadsföringsinsatser.

Vi arbetar med några av Sveriges största och mest välkända företag inom näringsliv, industri och offentlig verksamhet. Vi sitter i moderna lokaler i centrala Stockholm och har idag cirka 15 anställda med kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

 

Arbetsuppgifter

 

I rollen som junior marknadsanalytiker kommer du arbeta projektdrivet med fokus på insiktsdriven marknadsföring. Du kommer att analysera, processa och tolka data för att sedan kunna dra slutsatser som presenteras för kund. Uppdragen kan vara såväl strategiska som operativa beroende på kundens behov och mognad. Du kommer även att i tilltagande utsträckning vara delaktig i att presentera lösningen och slutresultatet mot kund. Med det underlag och de insikter som du tar fram får kunderna en bättre förståelse för sin marknad och kan på så vis effektivisera sina marknadsföringsinsatser. Du kommer att få den utbildning och introduktion som krävs för att kunna axla rollen som marknadsanalytiker. På sikt finns det möjlighet för dig att växa i företaget och ta dig an mer seniora roller.

 

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

 

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, Data Science eller motsvarande
• 1-2 års arbetslivserfarenhet där erfarenhet som marknadsanalytiker är starkt meriterande
• Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet. Vi söker dig som är en nyfiken problemlösare med god förståelse för statistik och ett stort intresse för såväl datadriven marknadsföring som konsumentbeteenden. Det är viktigt att du är ansvarstagande och ödmjuk inför dina arbetsuppgifter. Du har en god social förmåga och trivs med att hålla presentationer inför kunder. Ytterligare ser vi att du har ett holistisk synsätt. Då vi hjälper våra uppdragsgivare med att skapa smartare insiktsdrivna marknadsprocesser så är det av yttersta vikt att du utöver ett analytiskt sinne även har intresse av att göra affärer och god affärsförståelse.

Vi värdesätter en god arbetsmiljö och anser att välbefinnande och att ha roligt på jobbet leder till goda resultat. Därför lägger vi stor vikt vid social kompetens och förmåga att arbeta i team. Våra värderingar är att i relationen till varandra och våra kunder vara orädda, proaktiva och engagerade.

 

Övrig information

 

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Rekryteringen sker via Bravura. Har du funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna HÄR

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: analys, analytiker, marknadsföring, data, insikter, junior, marknad, InsightOne, civilekonom, Stockholm, centralt, konsumentbeteende, BI, big data, konsumentinsikt, kampanj analytiker, data science, data scientist, machine learning

 

Sök tjänsten HÄR.

 
 
 
 
Vi finns i Stockholm och Oslo.
Vi finns i Stockholm och Oslo.