Om oss

Vi älskar data.

Kort om oss.

Vi hjälper B2C företag att bli mer effektiva i sin marknadsföring genom datadrivna kund- och marknadsinsikter. En större förståelse för konsumenter och marknaden gör att du kan skapa relevant och anpassad kommunikation i alla aspekter av kundens livscykel.

Vår mission är att göra marknadsförare till företagshjältar genom datadrivna kundinsikter. Data har länge varit någonting som tillhört IT, men vi kämpar aktivt för att befria det. Data skall flöda genom hela organisationen och speciellt vara tillgängligt för marknadsföringsavdelningen.

Marketing Heroes are Born From Insight.

Kundreferenser.

Vi har mer än 20 årig erfarenhet av dataanalys i norden och en ledande position inom analys av konsumenter och deras köpbeteende. Våra uppdragsgivare består av små och stora B2C företag inom bl.a. finans-, detaljhandel, försäkring-, fastighets- och telekombranschen. Vi hjälper våra kunder med bl.a. insikt i livsstil & konsumtion, kund- och marknadsanalys, databerikning och datastrukturering, segmentering, kampanjuppföljning, digitala målgrupper & annonsering, ADR, områdesdata, lokaliseringsbeslut mm.

 

Jobba hos oss.

Har du ett brinnande intresse för konsumentinsikt? Ett öga för de nyaste trenderna inom marknadsföring och en obotlig nyfikenhet för det okända? Ja men då skall du höra av dig till oss.

Skicka CV + ansökan till: rekrytering@insightone.se

 

Junior Data Developer

Vill du arbeta med datamigration och databasutveckling mot några av Sveriges största och mest välkända företag? Hos InsightOne får du möjligheten att utvecklas i ett kundnära företag som hjälper sina kunder att skapa vassa marknadsföringskampanjer och tjänster.

Läs mer om tjänsten HÄR

Junior Marknadsanalytiker / Data Scientist

Har du ett starkt intresse för insiktsdriven marknadsföring och statistisk analys? Vill du vara med och påverka strategiska beslut och operativa marknadsaktiviteter genom analys av data om kunder och konsumenter? Nu letar vi efter dig som har intresse för datadriven marknadsföring och kvantitativ analys och vill ta nästa steg i din karriär.

Läs mer om tjänsten HÄR

Personlig integritet, Personuppgiftsbehandling och Dataskyddsförordningen (GDPR)

Datasäkerhet.

InsightOne är medlem i branchorganisationen SWEDMA och utöver att följa vad gällande lagar och förordningar föreskriver så säkerställer vi att i alla lägen skydda personlig integritet och att följa SWEDMAs riktlinjer angående god sed.

Därför är våra dataprodukter, såsom t ex Mosaic™ Livsstilar, statistiska data, d v s data som bygger på grupper av individer och som inte kan hänföras till enstaka fysiska personer.

InsightOne köper in data från olika källor för att skapa våra statistiska produkter. Vissa av dessa data innehåller personuppgifter vilka InsightOne behandlar såsom personuppgiftsansvarig.

Då den personliga integriteten är viktig för oss är de processer som vi använder i dessa behandlingar skapade med inbyggda integritetsskydd. I decennier har vi jobbat med pseudonymisering (även kallat kryptering/hashning) av identifierare för att förhindra direkt koppling till enskilda personer, detta för att ingen individs integritet skall kränkas vid behandlingen av dessa uppgifter.

 

Ovan kan du ladda ner mer information om datasäkerhet hos InsightOne.

 

Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till GDPR@insightone.se

 

Förbättra din kommunikation med hjälp av data.

Vi finns i Stockholm och Oslo.