Guldnyckeln 2017 recap

Ett stort tack till Swedma för årets Guldnyckel! Evenemanget arrangerades för 35:e gången, med inspirationsdag följd av galakväll och prisutdelning. Syftet med dagen är att berätta framgångssagor, spana på trender, visa upp innovationskraften i branschen samt premiera alla som arbetar med Direkt (Direkt är målgruppsanpassad marknadsföring som, oavsett mediekanal, har lett fram till mätbart resultat på individnivå.), såväl byråer, reklamköpare som leverantörer.

Kvällens vinnare kan du se här – Guldnyckelvinnare2017

Inspirationsdagen bjöd på många duktiga talare som bl.a. Niklas Zhovnarstuk (Vikingline), Patrik Nygren-Bonnier (IKEA) och Eivind Roald (SAS), för att inte glömma kvällens absoluta höjdpunkt, Edward Snowden. Det var speciellt kul att höra så många av talarna berätta hur en av nycklarna till deras framgång låg i just datadrivna kundinsikter. Några andra genomgående trender under både inspirationsdagen och bland bidragen var VR, Big Data & Big Heart.

 

Vikinglines Marknadschef och Brand Manager Niklas Zhovnartsuk berättar om styrkan av arbetshästen ODR.

 

SAS Vice VD & Marknadschef Eivind Roald berättar hur företaget skapar ”Kund DNA” med hjälp av data för att kunna göra personaliserat, relevant innehåll i rätt kontext, kanal och tidpunkt. Bl.a. vår Mosaic används till detta.

 

IKEAs Marknadschef Patrik Nygren-Bonnier nämner Insikts- och datadriven emotionell marknadsföring som en av nycklarna i IKEAs underbara framtid.

 

Spännande live-sändning med Edward Snowden, där han berättar om de senaste säkerhetshoten och den digitala övervakningen av privatlivet.

Nyfiken? Här hittar du mer information om Guldnyckeln.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Nyhetsbrev – Följ oss

* Obligatorisk
Vi finns i Stockholm och Oslo.

Nyhetsbrev – Följ oss

* Obligatorisk
Vi finns i Stockholm och Oslo.