Skräddarsydd marknadssegmentering för 3

InsightOne har tillsammans med 3 skapat en skräddarsydd marknadssegmentering baserad på drivkrafter och Mosaic™ data.

Tack vare segmenteringen har sälj- och marknadsorganisationen, lojalitetsavdelningen (CRM), analysavdelningen och avdelningen för market research alla ett gemensamt språkbruk internt.

”Resultatet av en framgångsrik segmentering innebär inte bara kampanjresultat, det ger också en mer insiktsfull organisation” säger Mattias Andersson, analyschef på 3.

Genom segmenteringsarbetet hjälpte vi 3 att förstå sina kunder och prospekts med en förbättrad kundbild och ett förbättrat kundbegrepp genom hela organisationen.

Mobiloperatören 3 har specialiserat sig på 3G och erbjuder både företag och privatpersoner mobil telefoni, mobilt bredband samt en rad olika mobila tjänster. 

 
 
 

Nyhetsbrev – Följ oss

* Obligatorisk
Vi finns i Stockholm och Oslo.